Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Θυμάμαι πως κάποτε είχα απλώσει τα τετράδια και τα βιβλία σε ένα καφέ. Η εικόνα ενός ανθρώπου που διαβάζει και γράφει σε έναν χώρο με φασαρία είναι σίγουρα ασυνήθιστη. Η στερεότυπη σκέψη είναι γνωστή: Οι άνθρωποι που θέλουν να συγκεντρωθούν και να διαβάσουν επιλέγουν τα ήσυχα αναγνωστήρια ή τα σπίτια τους. Ωστόσο, με βάση την προσωπική μου εμπειρία μελετώ καλύτερα σε χώρους όπου υπάρχει θόρυβος και βλέπω τον κόσμο να πηγαινοέρχεται. Ο περισσότερος θόρυβος σαν να με κάνει να είμαι πιο πολύ απορροφημένος σε αυτό που διαβάζω ή γράφω. Μπορώ να διαβάζω στην ησυχία του σπιτιού αλλά διαβάζω και σε κοινόχρηστους χώρους. Επιπλέον, η μελέτη που κάνω δεν θέλω να είναι μονοθεματική. Η αυστηρή προσήλωση σε ένα μόνο θέμα μελέτης με κουράζει.

Την προηγούμενη φορά, διάβαζα ότι η μνήμη των ανθρώπων ενδυναμώνεται όταν η μελέτη γίνεται σε εναλλασσόμενους χώρους και με ύλη που έχει κάποια ποικιλία. Οι πληροφορίες, έτσι, προσλαμβάνονται με καλύτερο τρόπο και διατηρούνται για περισσότερο χρονικό διάστημα στην μνήμη μας. Επίσης οι αμερικανοί ψυχολόγοι που υποστηρίζουν αυτές τις αρχές μάθησης, ισχυρίζονται ότι ο εγκέφαλος πρέπει να "αναπνέει" και να μην επιβαρύνεται από ένα βαρύ φορτίο πληροφοριών. Η μελέτη είναι πιο αποτελεσματική όταν προοδευτικά προσλαμβάνουμε έναν μικρό όγκο πληροφοριών, στον οποίο επανερχόμαστε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές για να τον αφομοιώσουμε πλήρως.

Ό, τι μας βοηθάει να κάνουμε καλύτερη και πιο αποδοτική την εργασία μας στα σχολεία είναι ευπρόσδεκτο!

(Διάβασα το άρθρο του Benedict Carey που είχε αναδημοσιευτεί στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου